Online reclame maken, het kan met Digitaline te Namen

Online Adverteren

  • Home
  • /
  • Online Adverteren

Online reclame via sociale netwerken en Google

Online reclame kan in sommige gevallen een must zijn. Bijvoorbeeld bij de lancering van een nieuw product of een nieuwe dienst. Of afhankelijk van de seizoen gebondenheid van uw sector. Of als aanvulling op uw SEO.

Facebook, het grootste sociale netwerk in België, gebruikt zijn algoritme om de zichtbaarheid van professionele pagina’s te verminderen. Misschien heeft u dit al opgemerkt op uw pagina.

Gelukkig kunnen we dit onder andere verhelpen door te adverteren op Facebook.

Google wordt door bijna 95% van de internetgebruikers gebruikt om zoekopdrachten uit te voeren. Het is echter mogelijk om zeer snel zichtbaar te zijn in de resultaten. Van de ene dag op de andere kunt u zich in de eerste resultaten vinden dankzij een betaalde Google Adwords-campagne die ook wel SEA wordt genoemd.

Wij adviseren u over de te volgen reclamestrategie in functie van uw budget en uw doelstellingen.

Wil je de kracht van online reclame testen? Het is mogelijk, zelfs met een beperkt budget

Contacteer ons
explication fournie par Digitaline

Waarom adverteren op sociale netwerken?

Voordat u reclame op sociale netwerken overweegt, is het belangrijk om te bepalen welk sociaal netwerk het beste bij uw doelgroep past. Dan is het essentieel om via deze betaalde publicaties het doel en het gewenste resultaat te bepalen.

Hier zijn de belangrijkste redenen om te adverteren op sociale netwerken;

  • Om uw activiteit bekend te maken
  • uw zichtbaarheid te verhogen
  • uw website te promoten
  • u prospecten te benaderen
  • het bevorderen van de conversie

Wat zijn de voordelen van het maken van Google AdWords?

Wilt u zich ook op de eerste pagina van Google positioneren en het liefst bovenaan de resultaten? Dit is mogelijk via betaalde advertenties op Google, Google AdWords of Google Ads. We noemen dit ook wel SEA (Search Engine Advertising)

Dit is het reclamebureau van Google dat gebaseerd is op een biedsysteem op basis van uw zoekwoorden. Het gebruik van AdWords heeft de reputatie duur te zijn. Wanneer de campagne echter goed is opgezet en zeer regelmatig wordt gecontroleerd, heeft het vele voordelen:

  • De mogelijkheid om zeer nauwkeurig te richten
  • De flexibiliteit van het systeem, stopzetting mogelijk op elk moment en volgens het beschikbare budget.
  • De meetbaarheid van de resultaten is vrijwel onmiddellijk, waardoor de strategie snel kan worden aangepast aan de resultaten.
  • De generatie van gekwalificeerde leads naar uw site aangezien het de mensen zijn die echt geïnteresseerd zijn in uw advertentie die op uw site of landingspagina zullen terecht komen.
  • Betaling vindt alleen plaats als het verwachte resultaat is bereikt (klikken, impressies, conversies).
Samen een project opstarten?